Pierwsza wizyta

Krok 1
l

Odpowiedz na kilka pytań

Zastanawiasz się czy Twoje objawy świadczą o zaburzeniach ze strony stawów skroniowo-żuchwowych?
Odpowiedz na 5 prostych pytań, a dowiesz się czy potrzebujesz wizyt u fizjoterapeuty stomatologicznego.

1. Czy kiedykolwiek czułaś/eś BÓL w szczęce, skroniach na policzkach lub przed nimi, po jednej lub obu stronach?
  2. Czy w ciągu ostatnich 30 dni pojawiły się u Ciebie bóle głowy, które obejmowały skronie, potylicę lub szyję?
  3. Czy w ciągu ostatnich 30 dni np. podczas mówienia, jedzenie pojawiły się dźwięki w stawie ( trzaski, klikanie, krepitacje)?
  4. Czy kiedykolwiek nastąpiła sytuacja, w której Twoja żuchwa zablokowała się w zamknięciu i nie mogłaś/eś jej otworzyć ?
  5. Czy kiedykolwiek wystąpiła sytuacja, w której Twoja żuchwa zablokowała się w otwarciu i nie mogłaś/eś jej zamknąć?

Jeśli chociaż na jedno pytanie odpowiedziałaś/eś TAK, oznacza to wskazanie do dalszej diagnostyki fizjoterapeutycznej.

Krok 2

Wybierzj dogodny dla Ciebie termin

Krok 3
i

Dokumentacja

Przed pierwszą wizytą przygotuj badania obrazowe, jeśli takie posiadasz, np : RTG, MRI, pantomogram oraz przypomnij sobie kolejność zdarzeń i historię ewentualnych schorzeń dodatkowych.

Krok 4

Pierwsza wizyta

• zapoznam się z dokumentacją z przebiegu dotychczasowego leczenia
    (chirurgicznego, stomatologicznego itp.)
  • przeprowadzę wywiad, aby ustalić cel naszych spotkań
  • dokonam oceny stanu funkcjonalnego mięśni i tkanek narządu żucia oraz ruchomości żuchwy i kręgosłupa szyjnego. Badanie manualne pozwoli zaplanować przebieg leczenia oraz wskaże stryktury, które wymagają terapii.
  • Zaczynamy terapię..